viernes, 15 de enero de 2016

3/24, Els mitjans públics de comunicació, no hi ha manera


3/24, Els mitjans públics de comunicació, no hi ha manera

Per Francesc Costa

15-01-2015


Primerament he de manifestar que no em satisfà la monarquia i el que tot això representa, ni els règims tipus Somozista o Duvalierista, ni els dictatorials  amb cometes o sense, o de la continuada permanència en el poder polític d'una mateixa organització política.  Estic en contra del control polític per famílies. Estic en contra dels privilegis . Em satisfà l'alternança política, entenc que és sa democràticament i desoxigena. Estic a favor de la limitació dels mandats de qualsevol nivell polític, institucional i jurídic.

Estic en contra de les desigualtats. Estic a favor de la igualtat d'oportunitats, dels drets humans i de la democràcia, amb tot el que això representa (amb lletres majúscules, no a la mida segons convingui).Estic a favor del respecte i consideració a les minories. Estic a favor del respecte.

Estic a favor del progrés de tot i de tot,  i el gran que això representa.

Estic en contra dels mitjans de comunicació privats, molt més si són públics, lliurats al poder polític. Idènticament el mateix respecte que als mitjans de comunicació públics estiguin controlats per un poder polític.

Tot això ho manifesto perquè sincerament estic fastiguejat de tanta manipulació del mitjà de comunicació públic de Catalunya, no em deixen de sorprendre, és un no parar amb la mateixa cançó, a més amb la creació d’opinió, d'induir cap a un pensament, conjuntament amb crear sentiments  de malvolença.

Avui, dia 15, he escoltat aquesta tarda a les noticies  del canal autonòmic 3/24. El titular de la notícia en veu en off deia gairebé ufana:  "Esquerra Republicana planta al Rei", ¡ planta al Rey !,  ¡ bona expressió, premi ! , referint-se  a la ronda de consultes que aquest iniciarà per....

Expressió que haurà fet molta gràcia als "graciosos" i aquells que es satisfan amb petites coses. Fins potser surt en els  programes  d'humor de torn, i fins als nostres petits la diuen en els patis de les escoles. ¡ Ull ! cura, que també es veurà com un acte heroic.

Aquest sí que és un mitjà de comunicació públic exemplaritzant, els altres són xorrades.

Diu ben poc a favor d'un mitjà de comunicació que apart del tema únic, constantment treu punta de tot i per tot,   que constantment va en la línia d'incitar un pensament, però .. basat en la creació de sentiments negatius amb una direcció, al seu torn es creen d’uns altres, aquells que interessen. Els que amplien la base.

Un mitjà de comunicació com cal, no provoca, ofereix aquest mateixa notícia en un sentit com: "Esquerra Republicana de Catalunya ha decidir no acudir a la ronda de consultes amb el rei Felip VI, per........"

Mentre no se solucioni el greu problema dels mitjans de comunicació públics, el nostre País,  se senti com se senti,  es vegi com es vegi, això no és fer País, això no és avançar.