lunes, 27 de julio de 2015

L'imputat pel foc d'Òdena, és espanyol segons telenotícies migdia de TV3 / El imputado por el fuego de Ódena es español, según TV3



L'imputat pel foc d'Òdena, és espanyol segons telenotícies migdia de TV3

a 27-juliol-2015 


per: Francesc Costa 



Avui al telenotícies migdia, de TV3,  de  les 14,30 hores, he escoltat la notícia sobre l'incendi d'Òdena,  comarca de l'Anoia (Barcelona).

Doncs bé la notícia m'ha cridat l'atenció al comunicar que hi havia un imputat, i que era espanyol, per a continuació anar desplegant la notícia sobre el foc.

Espanyol ? , m’he preguntat  i  alhora em preguntava el perquè d'aquest matís ?. Per molts aspectes m'ho preguntava; fins aquest punt els nostres mitjans de comunicació públics ?. No volent pensar amb l'acudit del gran Eugenio (Eugeni Jofra 1941-2001, popular humorista català) , aquell que diu....que un capellà des del seu púlpit i fent el seu sermó.... fa referència a la Sant Sopar, quan Jesús diu; un de vosaltres em trairà, i ...... el recordeu....


Però..... a banda de, ho admeto,  les meves potser manies de certa suspicàcia, en el cas de TV3, no són tan manies. No obstant n'hi ha un fet que em destaca, doncs sempre vaig creure, perquè així se'ns deia, que: "català era tot aquell o aquella que treballa i viu a Catalunya"

TV3, un mitjà que al meu parer,  estan entestats a diferenciar Espanya de Catalunya, és a dir, com si res tinguéssim a veure, com si fos França, amb una diferència, que sembla que l'Espanya en la qual sembla s'exclouen, es a dir exclouen a Catalunya d'Espanya , i quan ha ella es refereixen; a Espanya, sembla és la causant de tots els mals que viu Catalunya.  No d'avui, sempre ha estat així, en l'actualitat han superat tots els accents. Una obstinació que ha quallat amb enorme èxit en una gran part de la ciutadania.

Sentint enorme curiositat, donat a la meva opinió, el alarmant de tal matisació; la procedència de l’imputat.  No he sabut veure novament tal matisació en el telenotícies vespre de TV3, a les 21,00 hores.

¿ A què s'ha degut  l'exposició de la notícia sobre l'imputat matisant que era espanyol?
Noticia exposada, he de suposar, que no intencionada, de forma irresponsable, agosarada, excloent, poc realista i perillosa. 


Ignoro si hi ha ocasió de recuperar la notícia emesa al telenotícies  migdia de TV3 , el de les 14,30 hores. Els ofereixo el Link, està sobre el minut 2,56



Si no fos TV3, segurament no li hagués donat importància, que ho hagués considerat totalment absurda, quin sentit, si es tractava d'un ciutadà del país. Però.....es que plou sobre mullat, i................ amb franquesa, alguns ja estem farts, dels d'aquí, com dels d'allà.  I al final podíem fer-nos mal.